Bara en vanlig dag



Ja så känns det, har precis kommit hem från jobbet, nåja har varit på Rummet & handlat en strö julklapp, innan jag for hem (jo jag vet att jag är klar, men ändå). Inte hänt så mycket sen i lördags, var ju och åt hos faster på söndag, gotti gott. Och igår hade jag lovat Lina fara till Birsta, hon ville köpa ngt nytt att ha på sej på julavslutningen & till julhelgen.

Tråkigt att det börjar töa ute, hoppas inte på nå mer regn nu, så vi får en vit jul.
Igår efter jag slutat jobba for jag på plantagen och köpte vita hyacinter + grönmossa,
ifjol fick jag inte tag i så många vita, verkar vara en storsäljare..., skall planter dom närmare helgen 

Ja & eftersom jag är så gott som klar inför julen, så är det rätt lungt här hemma, förutom några träningar osv,
och barnen har inga läxor, känns verkligen som att det börjar bli ledigt snart.


Hi hi kolla in min mormors julklapp till mej för ett par år sen, visst är den söt, vad hon
skulle ha knåpat.....idag 87 år gammal.

I fredags ville min gamla mormor att jag skulle hjälpa henne med lite tvätt, så jag for iväg & hämtade en kasse som hon skulle ha till jul sa hon, ok, inte så bått då tänkte jag, trodde ni ja igårkväll ringde hon & undrade om jag tvättat klart ????.... för hon skulle ju ha det som idag (onsdag) & det hade jag ju inte, hon tyckte väl det var ok & fick ta på sej ngt annat då, typiskt min mormor, vi missförstår varann lite då & då vi,
undrar vem som är otydligast. Hur som helst så tyckte jag det var lite synd om henne, tror hon skulle på ngn julavslutning på bridgen eller nåt sånt, så kl. 21 igår började jag & tvätta blev klar 23.30.
Imorse kl 9 tog jag hon minsann på sängen & levererade lite ren tvätt, glad blev hon ialla fall.

Nej nu känns det som jag måste vila lite, blir fortfarande väldigt trött efter en "arbetsdag"

Kommentarer
Postat av: Emma Halvarsson

Här hemma är det tvärtom, mormor tvättar år mig..fast hon är bara 65 så det kan ju bero på det. Har precis hämtat två blåa Ikeakassar fulla med rena sängkläder och badlakan. Lovely! Sen hade hon bokat en ny tvättid på söndag så du ville hon att jag skulle komma med tvättkorgen..oh yeeees säger jag. Äntligen får jag bort tvättberget i tvättstugan ;-)

2008-12-16 @ 19:39:48
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Mia

Tro om jag ska ta och sätta en raket i mitt tvättberg och skjuta upp allt till himlen till min mormor!?!?!?!? Haha...eller kanske elda upp det i tunnan ute??? Ska fundera på saken....

2008-12-16 @ 21:57:08
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: Emma Halvarsson

Nej då, bordet är det gamla men vi passade på att köpa skinnstolarna när dom sålde dom billigt på Jysk. Blev himla bra tycker jag ;-) Vad gör du i dag då?

2008-12-17 @ 11:04:09
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Sarvelusen

Ja..snart jullov :-) ska bli skönt!

Och ikväll måste vi titta på barnprogram hela familjen ;.)

En födelsedag avklarad och en återstår, och du fick behålla ditt bakverk. Men jag kommer kanske förbi och smakar någon dag.

God Jul & Gott Nytt År!!!!Kramar!

2008-12-19 @ 11:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0