Förlust



Ja vad säger man, 0-3 till Timrå....Och jag som hasade mej dit & allt, dom matcher jag varit på hittills har dom alltid vunnit. Det blev bilen till matchen, så det blev inge häng i baren idag inte, hade nämligen kört igång lite karra kok samt att jag gjorde klart pepparkakshuset, himla slit med det, klet & kladd med smält sockret osv, Magnus brände sej ochså. Så vi hann inte med ngn bar idag.

Men här är resultatet ivarje fall:

FÖRE bild:



EFTER bild:



Det är bara lite små tomtar & grejjer som saknas, rätt så fint om jag själv får tycka.

Ingela´s Fudge är ochså kokt, så nu är det bara ngn mandelmassa & nougat grejs som är kvar.

Under tiden jag bloggar, har jag överlåtit köket åt Magnus, det är han som står för middagen idag, han skall göra ngn fläskfilé med någon egenhändigt lagad sås, hör hur han både dukar & plockar ur diskmaskinen,
det kommer nog att bli smaskens !



Imorgon beger vi oss till Viksjö & till min faster för att äta det årliga julbordet med tomte gröt & allt, i år blev det lunch eftersom Gustav har sin innebandy träning på em, men det blir nog så bra så, snacka om en lyx helg jag får då, slipper middagsbestyren både lördag & söndag, nåja blir ngt lättsamt på söndag kväll, då jag vet av erfarenhet att man är proppmätt hur länge som helst efter man varit hos faster.

Ha en fortsatt trevlig Luciakväll

Kommentarer
Postat av: Emma Halvarsson

Det var nog "tur" att vi inte hade nån barnvakt i dag så man höll sig hemma från matchen ;-) Fint pepparkakshus, får se om det hinns med nått sånt iår för oss...hade massor att göra den här helgen men nästan inget har blivit gjort eftersom att henke är tvungen att köra snö...blääee ;-)

2008-12-13 @ 20:05:10
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Elin

Superfint pepparkakshus, ni e duktiga :)

2008-12-13 @ 22:32:36
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se
Postat av: Sarvelusen

Passar det om jag hämtar lite jox till kalasen på onsdag kväll ;-)

Vad duktig du är !

Du vet väl att skomakarens barn går utan skor :-)



Kommentar utlagd = du vet vem jag är !



2008-12-16 @ 13:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0