Juldagen



Här hemma hade tydligen barnen & även vi varit snälla i år ! Alla var nöjda & glada.

Vilken underbart skön jul vi firade i år, tog det lungt ända tills det var dags att bege sej till mamma, kl 15.00 för att se Kalle & hans vänner, före det for vi runt till min pappas, farmor & farfars, min brors, mammas mormor & morfars samt Magnus farfars gravar & tände ljus, alltid lika mysigt & stämningsfullt, dom senare åren har dock Magnus gjort det, då jag har haft fullt upp innan gästerna anlänt, men i år blev det av igen, man möter så mycket folk där & alla är uppklädda & fina, & skall vidare för att fira jul hos släktingar & vänner, men framförallt är det så fint med alla ljusen som är tända osv.

Julmaten var hur god som helst + att mammas svampomelett var pricken över "i":et, tyvärr så glömde ju jag min kamera hemma, sååå typiskt, & när Lina anlände så hade hon glömt sin hos farmor....så tyvärr blir det inga bilder.

Vid 19-tiden for vi hem till oss för att öppna julklapparna, hos mamma blev det ochså lite öppning,
dom som vi fick av henne & tvärt om.

Och tänk att vår alldeles egen tomte kom i år igen !!!!
Han sa nämligen ifjol att han tänkte gå i pension.



Kolla in Boris, han kunde inte låta tomten vara ifred.

      

Gustav fick bla en julklapp, som inte uppskattades av familjens hund....han skällde & morrade när
Gustav körde sin radiostyrda dinosaurie hi hi hi han var hur kul som helst.



Ja idag är det juldagen & hos fam. Nilsson behöver man inte ens klä på sej, utan får gå i pyamas eller vad man vill hela dagen, utan då "finns" vi liksom bara, har alltid varit så, nåja jag måste klä mej, för jag glömde min julskinka hos mamma igår, jo Magnus han får äta 3 kg eko skinka själv han i år....ingen hit enligt mej, men men nästa år bestämmer jag igen (som alla andra år tidigare)
Och vi äter alltid gräddstuvad julpytt av "resterna" på juldagen.

Avslutar med ett kort på maken, som Lina knäppte innan vi la oss igår kväll.



God fortsättning !

Kommentarer
Postat av: Emma Halvarsson

God fortsättning på er!

2008-12-25 @ 12:21:59
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: jonna

jag älskar dendär tomten ;)

2008-12-25 @ 16:06:51
URL: http://xjna.blogg.se/
Postat av: Elin

God fortsättning! va mysigt ni såg ut att ha. Jag fick såå fina ljusstakar och hjärta av Lina.Finns den butiken i H-sand eller? Verkar som man måste besöka den :). Isak såg på en av Byggare bob filmerna i går :). kram på er

2008-12-25 @ 17:37:43
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se
Postat av: Britta

den Tomten är världens snälleste.

GOD JUL ALLA.

2008-12-25 @ 21:36:50
Postat av: Britta

Håller med Jonna världens snällaste Tomte

2008-12-25 @ 21:41:32
Postat av: Marie

God fortsättning på er. Och vad skönt för dig/er och få njuta av julen borta hos mamma.

Tar gärna recptet på omeletten..

2008-12-26 @ 17:00:14
Postat av: Emma Halvarsson

Kolla in min blogg, du har fått en utmärkelse!

2008-12-28 @ 18:22:46
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Sarvelusen

Tänk att samma tomte kom till oss med paket på nyårsafton;-)

2009-01-02 @ 10:14:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0