Julstök



Ja som sagt lite julstök är vad jag pysslar med, såsom tvätta dammtorka & pyntar det sista.
Skinkan skall göras idag ochså, för er som inte vet så kommer vi att ha en "grå" skinka här i år....
Det är maken som bestämt att det skall vara en "eko" skinka, vi köpte en halv gris i höstas,
som för övrigt hette Elin...snyft.

Och då blev det ju som sagt även skinka från "henne" & den har vi lämnat in på "sprutning", blir nog bra tänkte jag, men inte blir fläskfilé "rosa" när den är färdigstekt inte, nej den blir ju "grå" kom jag ju på, men eftersom skinkan vi köper är sprutad med nitrit så blir den ju rosa på konstgjord väg.
Men förr i världen var alltid julskinkan "grå".
Men Magnus garanterar mej att det kommer bli den godaste skinkan jag har ätit.....
hmmm fortsättning följer....
Man kanske får sjunga så här i helgen: Vår julskinka har rymt, & ingen vet vart den tog vägen....hi hi.

Ja granen är klädd, kanske inte den finaste gran vi haft, men den får duga



I år tänkte jag inte ha glitter, men då blev det ingen riktig gran tyckte Gustav.

Igår kväll for Lina & jag ut till birsta & gjorde det sista, jo jag är helt klar med julklapparna, men då
ringde ju min mormor & ville ochså ha en handlad .
(det fanns en anledning att jag såg till att bli klar tidigt....för att slippa vara ute i värsta ruchen)

Men då passade vi på att handla maten, frukten & godiset på en gång, superskönt tyckte jag när vi äntligen kom hem efter att tagit sej fram på oplogad motorväg i 60 km/h, fasen då kom jag på att jag glömt blockljus !!!!!!
Är bara att besöka "myrret" en gång till innan man får pusta ut.

Bye bye

Kommentarer
Postat av: gunilla nilsson

Jag tror att Magnus har rätt angående skinkan. Men inte den finaste gran ni haft, men duger ändå.

Ta och koppla av nu gör inget, sudda ut alla måsten för nu kan det inte finnas mer att åstakomma.

Kram Mamma

2008-12-22 @ 15:01:58
Postat av: Elin

Jättefin gran, själv ska vi klä i dag :). Huva lilla grisen Elin hehe. ja man lär väl så mysa med min älskade brorsdotter i morrn och på ons, ska bli kul att träffa henne. kram kram

2008-12-22 @ 16:12:21
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0