Slut som artist...



...jaa, så känner jag mej just nu, skulle kunna somna på en gång, därför törs jag inte ens lägga mej & vila,
jag har haft fullt upp på "jobbet" märks att det närmar sej årsskifte, mycket som skall göras,
kul samtidigt, känns lite som på den gamla goda tiden.

Var ett tag sen jag bloggade nu, men det är väl som med alla andra denna tid före jul är hektisk
oavsett om man tycker man börjat i tid.

Som alla redan vet så pågår mitt julbak för fullt, igår bakade jag 1-2-3 kakor som Ritva kallar dom,
men jag kallar dom för Ritvas kakor,super goda, vet inte om jag får lägga ut receptet,
då får "linkan" säga ok på kommentaren först....så vi får se om ni får ta del av härligheten.



Passar även på att visa mitt senaste inköp, glasfat med lock, det är meningen att det skall stå på
karamellbordet till jul, skall köpa fler, har sett andra modeller ochså, rätt snyggt tycker jag med
olika former & höjder, & framför allt så samlas det inge damm på karrisarna, fiffigt va.

Nu skall jag "chockas" lite (ja åtminstone en del), jag har tagit till mej en ny liten hobbies, Hi hi, joo det är
sant, jag har börjat sticka !! bättre sent än aldrig, detta skall bli en halsduk, färgen kanske inte är min,
men jag tänkte att jag blir glad av att se den, & därmed lättare att få "blodad tand"
kontra sticka i svart, & då ser jag säkert inte öglorna så bra.



Och för er som inte känner mej sen tidigare, har jag alltid haaatat, stickning & virkning,
en pina tyckte jag när det skulle utföras på slöjden, fick till & med "hot" om att jag inget betyg
skulle få, då tog jag hem virkning till min farmor, som var en fena på detta
handarbete & vips så var den klar...& betyg fick jag.

Och som jag har "nördat" på Mia när hon bara satt hemma & virkade (fast dukarna vill jag ju ha), men
allvarligt talat så är det jätte kul, fast detta är ett hur enkelt "mönster" som helst, men ändå,
super bra fram för allt i reklampausarna på tv:n (men mia på den tiden fanns ingen reklam).

Ikväll var det meningen att jag & Lina skulle till Birsta & handla lite julklappar, men vi tar det imorgon em
istället, tyckte det var lite onödigt att fara & halka runt i detta snöoväder, & tänk er att jag har bara
2 st julklappar kvar att handla, & dom tänkte jag fixa imorgon, kan upplysa om att
så här tidi har jag alldrig varit, super skönt.

I morgon har jag ledig dag, & på agendan står: bakning, tvättmaskinen samt julklappsinköp på em.

bye bye


Kommentarer
Postat av: lina

HAR DU BARA TVÅ KVAR :O Jag fårgade dig juh om du hade handlat ngn jullklapppppp till mig =O

Du ba Neej det har jag inte !!!

Jaha jaa det är så det ligger till. xD

2008-12-02 @ 19:50:17
URL: http://linasomalltidflina.blogg.se/
Postat av: Elin

Superfin glaskupa, jag har oxå endast ett fåtal julklappar kvar, såå skönt. kram kram till familjen

2008-12-02 @ 20:02:07
Postat av: Mia

Man slutar aldrig att förundras...mycket ska man se/läsa/höra innan ögon och öron trillar av. BETTAN STICKAR!!!!????????!!!!!!!!!!!!!?????????!!!!!!!!???????? Det är det jag alltid har sagt; du kommer att bli som Saga (din farmor) HA HA HA HA. Lill-Saga :)

Den där glaskupan som du har kakorna i såg intressant ut...och vad gäller receptet så är det nog ingen fara att lägga ut det här på bloggen. Det är ju bara vanliga mördegskakor. Men det är väl bäst att Linkan får ge klartecken om det...hihi.

Resten du skrev (ang julklappar) såg jag inte. Det syntes så himla dåligt.....MOAHAHAHA

2008-12-02 @ 21:16:11
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: Linkan

Klart du får dela med dig av 1,2,3,-kakorna,kul att du tyckte om dem.Skriv att de bakas på "riktigt" smör de är godast så,särskilt när det är till JULKRUS som vi gamlingar kallar kakorna.Till vardagskruset duger margarinet,bra och billigare om plånboken råkar vara tunn .......någon dag.

2008-12-02 @ 22:54:22
Postat av: Bettan

Håller mes "linkan" klart alla bakverk ska bakas på riktigt smör,samt riktiga råvaror, ex. typ ekologiska ägg & inge "hitte på" oavsett om plånboken är tunn eller inte (för då kan man lika gärna låta bli)

2008-12-03 @ 00:23:56
URL: http://bettzyboop.blogg.se/
Postat av: Bettan

Hmm, jag menade "håller med" & inte håller "mes"

//tryckfelsnisse !//

2008-12-03 @ 00:26:38
URL: http://bettzyboop.blogg.se/
Postat av: Ace

....det låter ju fint med alla kakor, bullar och godis....hoppas du även hinner träna så din kropp mår bra! Du är ju 41 år nu....vem äter upp allt?

2008-12-04 @ 16:24:37
Postat av: jonna

nu har jag lagt ut lite bilder på mormor och morfars julpynt, men tyvärr blev dom inte så bra bilder men du får en liten inblick iaf;)

2008-12-04 @ 20:28:29
URL: http://xjna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0