Snacka om gifter

     

God morgon !! (eller lunch)

Nu ni har jag fått svart på vitt !!
Har ju i tidigare inlägg nämnt lite då & då om "hitte på" i mat vi köper & stoppar i oss, igår hittade jag bakom några kexkartonger i brödlådan en plastbytta som "gömt" sej & som jag för övrigt letat febrilt efter, måste legat där i typ 3-4 månader !! (jag brukar ha koll på det mesta, men denna har jag bara inte sett),
hur som helst tänkte jag att vad fasen är detta, förstod ju att det var bröd av ngt slag,
så jag öppnade försiktigt, beredd på värsta ludna grejen....
Men döm om min förvåning så låg det en fräch "köp sockerka" fr. euroshopper där !!!
Som legat i 3-4 månader !!! 

Fattar ni vad fa...n tillsätter dom i allt vi stoppar i oss, & vad som stör mej mest är att våra barn har vant sej vid hel/halv fabrikat från skolorna, dvs dom ratar helst min hemlagate & så gott som ekologiska mat, för det är inte lika gott som skolans kan jag få till svar, & då kan dom jämföra ex. mina hemlagade potatisbullar som naturligtvis är gjord på hemlagad mos, hemgjord pyttipanna, hemgjorda chickenuggets, hemlagade köttbullar/biffar, ja jag skulle kunna göra listan lång.
Mycket skrämmande !!! tycker inte ni det ???

Nu skall jag inte sitta här & säga att jag är en "helylle morsa" visst tycker jag ochså det är skönt att ha mat "på lut" i frysen, när man är stressad, tycker också om "snabbmat" osv, men jag tycker detta är en viktig fråga, blir nästan skakis när jag tänker tillbaka på småbarnstiden med heltidsarbete m.m.
vad massa "skit" jag stoppat i mina barn.



Kan nämna att jag köper alltid "riktiga" varor  nu för tiden, dvs inge lightprodukter, mest ekologiskt i den mån det går, när jag köper ägg köper jag nästan alltid ekologiska, till & med Gustav känner skillnaden på äggen (idet fallet värnar jag ju ochså för våra djur, så dom får så bra förutsättningar som möjligt). Visst har vårat matkonto blivit dyrare, det märks, men jag tror det lönar sej i längden, bara nu man kan lite på denna ekologiska trend, men man får ju utgå från det.

Och konstigt nog är inte kylen fylld med en massa saker som man vill prova osv,
utan det finns bra bas/rå varor & det räcker för god mat & bak.

Från det ena till det andra, nu är Gustav frisk, han kräktes 2 ggr till i natt, men nu har det gett sej, skönt,
hoppas ingen annan blir drabbad....



Har även fått en fråga om när Gustav är med i tv, & det är nästa fredag 19/12 
samt 26/12 kl. 19.00 i barnkanalen.
Men efter kl. 20 på fredag kväll finns han med på deras hemsida www.svt.se klicka er vidare till ungdom - bobster - barda klicka vidare på "i barda" & vidare "äventyrarna".
Inte klokt vad tiden går tyckte precis vi var i Malmö & spelade in (23-26/6).

Nej nu skall jag koka lite smörkola, igår gjorde jag vanlig knäck & chokladknäck,
så nu är snart allt klart inför julen !!!




Kommentarer
Postat av: Elin

ojoj vad du hinner med Bettan, sj får jag aldrig fingrarna ur och ta tag i nåt. Men nu jobbar jag i morrn sen e jag ledig i 6dagar, så då ska jag ta och förbereda julen :). Hälsa familjen.ps kul för Lina som fick träffa "idolerna". kram kram

2008-12-11 @ 22:55:09
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se
Postat av: Mia

Hoppas det gick bra med reportaget om Gustav. När kommer han i tidningen? Vi har ingen tidning, men man kan väl kolla på nätet? Kram på dig!

2008-12-12 @ 11:15:26
URL: http://ohmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0