Ja se det snöar.....



God morgon
Ja nu var det ett tag sen igen, jag vet, men men har ju som sagt det man står i.

Hur som helst så har jag gjort en del, jobbat, handlat julklapparna klart + att min dotter ville ha sina
handlade ochså, i torsdags var jag på Linas skola hela dagen & kvällen, det var en massa info om
gymnasie valet & boendet i Örebro, for 07.10 kom hem ca. 20.00.

Igår var jag med mamma i birsta för att hjälpa henne lite med klapparna, sen när jag kom hem, for vi familjen
in till O´lerys i timrå & käkade after work meny, suuper mysigt & gott var det. Sen bar det iväg & hämtatdes lite till färdigstyckat kött, när vi var hemma drack jag lite "rött" & packade köttfärs
(det kanske inte lät sååå mysigt, men konstigt nog så tycker jag att nästan allt passar i hop med "rött"....)
Ett senaps kok hanns ochså med, vidare blev det Barda & idol,
Yeees Kevin är i fiiiinal !!!!!!!!!!!!!!

Ja ochså kom vi till detta med min bakning & det har naturligvis ochså varit på dagordningen,
Beskvier, knäckflarn och choklad cookies har det tillverkats.

Har fått några kommentarer om hur jag hinner med mej samt tänker på kroppen osv,  betr. min kropp känns det inge annorlunda, har väl varit så här dom sista 10 åren....(natuligtvis hoppas jag fortfarande på ett under....hi hi)  & den kommer inte bli annorlunda denna julen (skall vara om jag åker på magsjuka då) för jag är inte svag för en massa kakor, nej det är inte min grej, utan snarare allt godis (som jag för övrigt inte börjat med) däremot älskar barnen allt detta & då tänker jag så här, men vad fasen det är bara jul en gång per år, skall det inte få vara lite extra en sån gång. Sen hoppas jag ju att våra vänner kanske tittar in på lite fika....vore trevligt, för det är alldeles för sällan man träffs nu för tiden.

Och till slut, så gör jag allt detta dels för att jag tycker det är kul & mysigt, + att barnen
älskar det / tycker det är mysigt, klart som fasen att man blir trött ibland,
men det kan man bli av så mycket annat ochså.

Ps. jag har  fått en kommentar från nån som jag inte vet vem, kan ana men inte säker, 
jag lägger bara ut dom som jag vet vilka dom är, så ge dej till känna.  ds.

Dessa filmer har jag inhandlat inför julen

       

Klassiker !!! Ett måste ha !!! 

Nej gott folk, nu skall det bakas havre kex, som jag för övrigt förberedde i går kväll......
Min man vill att jag följer med på hockey i em, men jag vet inte om jag känner för det i dag,
(han lockar även med ett besök i baren...)

See you later.....

Kommentarer
Postat av: sarvelusen

Då har du en egen Tomten är far till alla barnen och behöver inte låna våran "gamfilm" ;-)

Förrästen!!!!köper ni fortfarande filmer? Vi tankar hem vi! ;-) När är Gurra med på tv:n då?

Har du mycket kaker? jag har inte börjat än, och då har jag en son som fyller och en mamma som fyller 70 år FÖRE jul ! Kram på dig!

2008-12-11 @ 09:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0