Äntligen klar



Ja då var årets julpeppisar klara !



Kolla in nedersta gubben i mitten, den har min dotter gjort minsann..."pervo" där. Ja kul hade hon ialla fall.

 Årets nya formar är dessa 2, ängel & pusselbit

Inte nog med det så passade jag på att baka pepparkakshuset ochså



Detta hus ritade jag själv när jag kanske var 15 år, mamma hade tydligen sparat mallarna, kul tyckte jag, men jag tyckte väl att ngt saknades & det var fler fönster, så när jag var klar hittade jag även den mallen, typiskt ochså, ja ja jag får väl "spritsa" fönster i år då då. Så detta är en sk. "före" bild så kommer en "efter" bild när det är helt klart ngn vecka före jul.

Så som jag känner mej precis nu, så skulle det inte vara fel om Tobbe bara dök upp
& masserade min onda rygg !!

Till middag har jag planerat ngt enkelt, eftersom jag visste hur trött jag skulle vara, detta recept har jag fått av min faster Marianne, (ni kanske redan har det, rätt så vanligt har jag sett)

Marianne´s Fläkkotlett el. kycklingfilé

½ dl Soya
1½ tsk Sambal oleak
2 dl Grädde
3 dl Lätt cr.fraiche
(ja ja, denna gång "lätt" annars tycker jag det blir för mustigt)

Blanda & häll över köttet/kycklingen i en ugnsfast form, in i ugn 175º  / 1,5h, Rör om efter 1 h.

Servera med kokt ris & en god sallad, märk väl att det inte tillkommer några kryddor, najs va ??

Smaklig måltid!

Ikväll blir det Hockeykväll, med käk framför tv.n, de ni.

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Anni

Haha, den där pepparkaksgubben var ju kul!!! Nu blev jag inspirerad att baka själv o se vilka överraskningar som kan tänkas dyka upp när man öppnar ugnsluckan...haha



Den där maträtten är min favvo, (hur enkel o god som helst)och jag vill även tipsa om rödvinbärssgelé till kycklingen (om ni inte redan har provat det)

Ha en trevlig helg!

2008-11-22 @ 21:45:28
Postat av: Mia

Du kan ju konsten att ge en prestationsångest...själv har jag sovit i snart 1½ dygn i sträck. Du får höra mer sen. Försökte ringa dig nyss men det tutar upptaget. Kram kram från en som varit dösjuk sedan i lördags!

2008-11-24 @ 14:32:49
URL: http://ohmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0