Elisabeth !



Grattis till mej då !! har ju namnsdag idag.
Idag är jag ledig, ska passa på att göra en hel del innan det blir advent tänkte jag, såsom fixa bla ute i balkonglådorna med tallris & ljusslingor (jag tänder dom inte ännu) men så är det klart iallafall, putsa lite fönster inomhus, ute gjorde jag tidigare.

Igår for jag runt lite efter jobbet för att hitta ngt att ha i mittenfönstret i köket, typ advent hjärta/stjärna,
(som om jag inte har en massa sånt då...men jag vill ha en ny)
Hamnade till slut på Bahaus, där fanns mycket kan jag påstå, hur som helst så kunde jag inte välja, så jag
köpte 3 st för 547:- (tänkte ju bara behålla en) eftersom jag inte kunde välja, for hem & testade, 
men ingen föll mej i smaken då dom kom på plats.

For tillbaka senare på kvällen & lämnade tillbaka dom, eftersom jag handlade på bankkortet så skulle pengarna tillbaka på kortet enl affären, ok tyckte väl jag, men när får jag tillbaka pengarna frågade jag, det kunde ta upp till 3 bankdagar !! Inte klokt, där handlar jag & lämnar tillbaka samma dag, dom drar pengarna fr mitt konto på en gång, dom får tillbaka varorna men jag får vänta på mina pengar (& jag är ju inte ensam om att handla/returnera varor som betalats med kort i sverige/eller där dom är verksamma, fattar ni vad räntepengar dom skall tjäna). Ett jävla system !! Om inte annat är det väl bra att dom inte har så mycket kontanter i kassan vid ev. rån, dvs betala tillbaka i kontanter då.

Hutlöst
tyckte jag & därmed förklarade jag det klart & tydligt för den stackars tjejen bakom disken,
naturligtvis inte hennes fel men vem skall jag klaga till då...
När vi gick därifrån tyckte Lina jag var en bitch !! Hon tycker att hon lär sej en hel del av sin mor säger hon, men hon menar hur hon inte skall vara....hmm ja men jag tycker jag hade rätt iallafall jag, dom kunde väl gett mej kontanter, för lek med tanken att jag var luspank då & verkligen behövde mina pengar...Där handlar ju inte jag någe mer om jag är tvekis, för övrigt tycker jag jätte bra om affären & sortimentet.

Uch vad jag ältar då....

Nej nu måste jag fixa till mej, har mycket att stå i idag, nu skall jag älta igen...tänk om Magnus hade ledig dag, tror ni han ochså hade en massa måsten som skulle göras....för skall sanningen fram skulle jag helst vilja ligga framför tv:n & glo på desperata hemma fruar !! men men jag har ju som sagt ett ansvar eftersom jag är familjens överhuvud...hi hi hi.

Skriver sen
bye bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här skulle jag ju skriva ;-) / S

2008-11-19 @ 13:32:57
Postat av: gunilla nilsson

GRATTIS!!!! på namsdagen, vill även säga att

din blogg är jätte proffsig.

Kram från Mamma.

2008-11-19 @ 22:15:03
Postat av: Elaka Mia ;-)

GRATTIS på namnsdagen!

Håller med dig ang det där med att betala med kort och lämna tillbaka och inte få pengarna i handen. Vad är det för jävla sätt??? Har själv gjort mig bitchig på diverse ställen genom att skälla om det, bland annat JOY en dag före julafton när Tobbe hade köpt kläder till mig i julklapp som jag fick lite före för att ev kunna använda på Julafton. När jag lämnade tillbaka kläderna för att jag hittat kläder på en annan affär så måste dom sätta in pengarna på Tobbes kort!?!?!?!?!?!?!?!? Hade dom inte fått veta att dom var IDIOTER förr så blev dom iallafall varse om det den dagen, kan jag säga....

2008-11-19 @ 23:13:03
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: Emma

Grattis på namnsdagen i efterskott! Du måste knäppa bilder på dina blomlådor sedan! vill se

Gud vad jag längtar till ullared i apriiiiil!! Då ska vi shoppa kan jag lova..du kommer dööööö när du kommer dit och ser allt!!



Vilket jäkal system att man inte ska få igen pengarna på en gång?? Man kanske inte har tid/råd att vänta i 3 dagar!!??

2008-11-20 @ 12:19:18
URL: http://emmzan80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0