Modernt

Jaha, då inväntar man Bonde söker fru, Gustav tycker inte att riktiga bönder har pool, såg en trailers & där såg man hur dom badade i poolen hos Peter, & Gustav är nog inte fel ute, för läser man om deras arbetsdagar, så förstår man ju inte hur dom hinner det, ja ja jag skulle ochså vilja ha en pool....

Här är kort på dagens middag, man skäms, vilken onyttig mat, men vi brukar "mysa på" barnen & jag när vi är ensamma.
På tal om "modernt" så berättade Gustav att innan jag tog kort på maten (eller vad det nu är) så skulle jag ta en tugga först, för det hade han minsann sett att dom gör nu för tiden, för det var modernt det, ha ha

 

Det är smördegssnurror (se tidigare recept) + Nachos a lá Mia, men imorgon blir det hemlagat köttfärslimpa, som jag för övrigt gjorde i går kväll & som vi skulle ätit i dag...

Nachos a lá Mia
Rör philadelphia ost (inge jä-a light) & salsa, bre på chipsena, strö över ost & in i ugnen i 220° tills osten bubblar.
Klart !

För övrigt har jag bara plockat lite, handlat, promenerat med Boris 3 svängar, hjälpt Gustav med läxorna + sovit 1 h, så resten jag skulle göra är fortfarande ogjort...Får se om man får ngt ryck i kväll (har ju sovit en stund) annars får jag göra det imorgon, men då skall jag jobba & baka tårtor ochså.

Nej nu skall jag göra lite nytta !


& så här ser det inte ut hos oss i natt, för Magnus är borta, så Gustav sover med mej i kväll (det är normalt sett jag i nattmössan) hi hi.

Kommentarer
Postat av: Emma Halvarsson

Mumma..smördegssnurrorna var ju supergoooda...och nachosen verkade ju inte så dåliga dom heller..faan..jag som skulle banta!! Nästa vecka kanske??? s

2008-11-05 @ 21:11:49
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Mia

Värsta frossarmiddagen såhär mitt i veckan...!? Vill bara tipsa om att det är smidigare att värma nachoshipsen i mikron i ca 1 minut (eller tills osten har smält) så slipper man värma upp en hel ugn (tänk på elräkningen...hihi) Också måste jag utfärda en VARNING för att nachosen är BEROENDEFRAMKALLANDE. Jag vet. :-/

2008-11-05 @ 21:17:33
URL: http://ohmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0