Traditioner



Hej mina vänner, idag har det inte hänt ngt speciellt, förutom att vi fått sova vår första natt sen i lördags, jiiipppiii !!!
Boris är fortfarande lös i magen men det är som sagt inte akut, & han får fortfarande medecin & dietmat.

Vi har varit på Gustavs utvecklingssamtal idag, & det var hur bra som helst !
Det känns fantastiskt som förälder att man hittills lyckats med sin uppgift, hoppas det håller i sej !


Jag älskar Er mina små underbara maränger, ni är mitt allt !!!
Fast ni ibland tycker jag är sträng, dum, knäpp, ja jag vet inte allt, så är det för Er skull & att det skall gå bra för Er i livet !


Nää men nu blev jag lite sentimental ochså...men det bjuder jag på !

Ikväll blir det hockey, hoppas nu för gudarna att det går bra för "oss".

Magnus kom precis & bjöd mej på en drink (alkoholfri) som han gjort, den bestod av färskpressad: grape, citron & apelsin & nåda socker...fattar ni hur surt det var, men älskling sa han om du får vodka i då...? nej inte ens då...då fattar ni hur surt det var, men han tyckte det var gott, tror han inbillar sej att han börjar bli sjuk....

Jag håller precis på med att skriva en lista över julbaket & karamelltillverkningen...jo det är sant, jag måste börja i tid, ifjol bakade jag 12 sorters kakor + mjukkakor samt 5 sorter karrisar, men är jag inte klok tänker ni säkert ?? Det är jag kanske inte heller, men ungarna älskar det + att jag tycker det är hur kul som helst.

Och den dag man slagit igen ögan så skall barnen ha ngt gott att berätta för sina barn & barn barn, samt ha att tänka tillbaka på själv, när vi bakade osv, och förhoppningsvis för dom "traditionen" vidare (nåja tratition & tradition, har väl nyss börjat, men fortsätter jag blir det ju en tradition) & inte blev jag mindre inspirerad när jag fick Leila´s bakbok av Mia i present ! Så snart kommer ni säkert få se bilder på mitt alster, & kanske till och med kommer på julfika, det vore väl trevligt !



Nej nu efterlyser ungarna middag, sent idag då vi alla fikade vid 15.30 tiden, ikväll bjuds det på stuvade
makkisar & falukorv (plattkorv som alltid Lina sa när hon var mindre)

Ha en trevlig kväll !



Kommentarer
Postat av: Mia

Du vet väl att en tradition är när man gör något mer än en gång ;-)Det hörde jag på "Våga Fråga" på RIX Morronzoo en gång :)

2008-11-13 @ 19:48:06
URL: http://ohmammammia.blogg.se/
Postat av: Lina

Vi älskar dig också mamma ! :) <3

2008-11-13 @ 21:56:03
URL: http://linasomalltidflina.blogg.se/
Postat av: Katarina :)

Hej du Betzy bloggar drottning!!!



Huhhhh... vad du bloggar - kul att följa dig via bloggen då vi inte hörs så ofta. Ni verkar må gott mellan magsjukor & julplanering. Kramar till er alla! När skall du skaffa FaceBok?:)/kram Kattis

2008-11-13 @ 22:22:05
Postat av: Elin

Hej hej! så kul att äntligen få läsa din blogg, har bara kommit till första sidan än men ska nu läsa mer :). haha ja "plattkorv" kommer man ihåg, Linus det är fasters älskling det helt klart! jaså det börjas med julbaket nu mysigt, ja jag har oxå leilas bakbok gissa om jag älskar den. Prova göra rocky road, sååå goood!! gjorde den i fjol ska även göra i år. Hälsa familjen kram kram

2008-11-14 @ 16:35:06
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se
Postat av: Emma Halvarsson

Åhh..jag skulle oxå behöva sätta fart med julbaket men då kommer allt att vara slut till jul om jag känner min man rätt..haha. Nämen på jul ska vi äta hos svärföräldrarna och sen ta fika och tomte här hemma så att det blir smidigt för barnen att gå och lägga sig så man vill ju gärna briljera med nå smaskigt till fikat ;-) Om du har några bra recept på kakor/karra så får de gääärna dela med dig..helst ska det vara enkelt oxå ;-) Ha en trevlig fredag! Kram Emma

2008-11-14 @ 16:47:27
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Emma igen

I morrn ska jag och henke å partaj med exet ditt ;-)

2008-11-14 @ 21:16:31
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Emma igen

Men va KUL!! Klart ni ska gå ju!!! KUL med nån man känner!!! Hoppas, hoppas, hoppas ni kommer!!!!

2008-11-15 @ 09:26:23
URL: http://emmzan80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0