Bettan´s Kasslergryta

Här kommer en enkel rätt som jag gjorde till middag idag, tro det eller ej ungarna älskade den.



Receptet är på "en höft"

Ca 500g Kassler - strimlas
1 Röd paprika - strimlas
1 Purjolök - strimlas

Detta fräses med smör, curry (så mycket du önskar) & lite paprikapulver tills grönsakerna är mjuka.

Tillsätt därefter:
3 -4 dl  grädde (riktig, inge "hitte på")
1 dl creme fraiche (34%)
3 msk tomatpuré
3 msk chilisås (om du har annars kan det uteslutas)
2 msk sweet chilisås
lite salt (tänk på att kasslern är salt)

Låt små puttra ett tag, smaka av (du kanske vill tillsätta mer av ovanstående)

Fick jag bestämma så skulle jag tillsätta banan ochså (mina ungarna gillar inte frukt i maten...)

Serveras med pasta, ris eller pressad potatis

Smaklig måltid !

Kommentarer
Postat av: Mia

Guuud så gott det ser ut. Det där måste jag prova att göra. Du får gärna lägga in fler recept...t ex din biff stroganoff som vi åt i fjällen :) KRAM KRAM!

2008-10-16 @ 21:06:56
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: Emma Halvarsson

Åh va smarrigt det såg ut!!

2008-10-17 @ 07:07:07
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: Marie

Det såg ju gott ut. Och det ser snabbt och enkelt ut.

mmm ska nog göra den.

Kram.

2008-10-17 @ 09:43:52
Postat av: Lina

Ahhh det var grymt gott !! :)<3

2008-10-17 @ 13:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0