Fredags mys med Barda & Idol

Hej hej

Vad konstigt det känns att säga att änligen är det helg, jag har ju haft typ samma dagar året om, men nu när man har börjat jobba så har jag börjat uppskatta helgerna igen.

Ikväll skall vi äta sallad, har gjort en buffé så var & en får ta det dom vill av: grillad kyckling, tonfisk, sallad, tomater, gurka, ost, lök, olika dressingar samt vitlöksbröd - mums! slinker nog ner ett par glas vin ochså skulle jag tro...

Blir nog en tidig kväll (jag har hittills inte lyckats se omröstningen på idol zzzzzzzz) + att Magnus skall upp & jaga tidigt imorgonbitti.

Som sagt så här brukar en vanlig fredag se ut i vår familj:
Middag --> plocka undan --> bänka oss vid tv:n för att se: Barda, postkodsmiljonären samt idol --> zzzzzzz

För som ni vet så är vår son med i Barda som sänds på barnkanalen kl. 19.00 på fredagkvällarna, men han är inte med förrän den 19/12 samt 26/12, därför blir det liksom att vi måste följa programmet, kul tycker vi.



www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=97641&lid=puff_1222610&lpos=lasMer

Ja vad har jag gjort idag då ?
Jag har varit in till Birsta & strosat lite, varit på Rusta, Plantagen, Willys samt ICA Maxi, handlt lite av varje, mamsen tog & slog till att vara världens bästa mamma idag, köpte nya Sims till Lina & en film till Gustav, så nu gör dom väl som jag säger ett tag...hi hi (hoppas jag) För övrigt har Gustav fått vara hemma idag, han har jätte ont i halsen & kan knappt prata, blir tokig att förkylningen inte ger sej, han som nästan aldrig är sjuk.

Nej nu skall jag passa på & städa lite, får främmande imorgon av Örjan, Nicola & Melvin, jätte kul.

Hmm, ja just det Lina kom hem igår kväll & berättade att jag skulle baka bullar tills på imorgon lördag, dom skall sälja fika vid ngn tillställning på deras skola imorgon kväll, & bulla tycker ju inte jag att man snor ihop bara så där & precis när vi skall ha gäster ochså, ja ja hon har lovat att hjälpa mej med städning, så får jag kliva upp tidigt imorgonbitti för att baka,  samt en massa annat, jag vet hur jag är, säger alltid att det inte är så mycket som skall göras, typ har koll, ändå flyger man som en skållad råtta strax innan gästerna kommer, nån som känner igen sej??

Ja just det,  - Mia jag har precis gjort dom där smördegs snurrorna som ni tycker är så goda, barnen jublade.
(Måste bara fresta henne lite, stackarn som sitter på taxi & jobbar ikväll/natt)

Ha en trevlig mys fredag, så får jag se om det blir några fler inlägg ikväll.

Kramis

Kommentarer
Postat av: Emma Halvarsson

Vad är det för smördegssnurror? nyfiken

2008-10-17 @ 18:10:04
URL: http://emmzan80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0