Kräsna ungar

Hej igen !

Idag serverade jag hemgjorda Wallenbergare, tror ni ungarna åt ?? nix !! L tyckte jag skulle sluta hitta på så mycket konstiga maträtter...(det är ju ren husman), M & jag tyckte det var hur gott som helst.

Det hela resulterade i att jag bad ungarna skriva en varsinn lista över mat som dom tycker om (jag kommer publicera dom "kulinariska" matlistorna så fort dom är klar).

Här försöker man servera barnen riktig & bra mat, men dom föredrar heller pulvermos & köpta köttbullar.....& det innehåller ju bara en massa "hittepå" Nån som känner igen sej ?? har ni några bra maträtter att dela med er ??

Ja, som sagt jag väntar med spänning på listorna (förstår att det tar tid, är nog mycket som skall skrivas ner) ;-)

För övrigt är det kul om ni som tittar in i min blogg att ni skriver en liten komentar, alltid kul om inte annat ser man vem/vilka som varit inne :-)

"elake kocken"

Kommentarer
Postat av: Mia

Jävlar vad du bloggar, Bettan!!! Men det är KUUUL!! Skriv på du, bara! Jag läser och kommenterar! :)

2008-10-13 @ 23:23:20
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: jonna

2 kycklingfiléer

2 vitlöksklyftor

½ lök

curry

cayennepeppar

salt & peppar

1 dl grädde

2 dl mjölk

1 msk mjöl

3 port kokt pasta



gör såhär:



Tärna kycklingen och stek den gyllenbrun på alla sidor. Skala och finhacka vitlök och vanlig lök. Låt de steka med i pannan på medelvärme. Krydda med cayenne, salt, peppar och ordentligt med curry. Gör en redning på lite utav mjölken och mjölet. Slå det över kyckllingen tillsammans med resterande mjölk och grädde. Låt det hela kok ihop några minuter. När såsen tjocknat, ha i den kokta pastan och servera direkt!





detta är ett gott och enkelt recept som jag tror dom kommer gilla;)

2008-10-14 @ 11:57:20
URL: http://xjna.blogg.se/
Postat av: Emma Halvarsson

Hej hopp! Kikar förbi en sväng ;-) Hälsningar Emma (Mias granne på Essvik)

2008-10-14 @ 21:27:03
URL: http://emmzan80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0