Lördagens bestyr

Hej

Här kommer lite av det jag pysslade med under lördagen, som ni vet så skulle vi ha gäster samt att Lina skulle ha med sej bullar till sin skola, det var ngn teater där & dom skulle sälja fika.

Kl. 08.15 klev jag upp & hämtade tidningen & läste den i sängen, därefter körde jag igång bullbaket, samtidigt som jag lyssnade på "ring så spelar vi" och "melodikrysset", det är nostalgi det, är uppvxen med dess signaturmelodier, då alltid mamma lyssnade på det hemma när jag var liten. Magnus var ute i älgskogen fr. kl.06.00 - 15.00 jätte skönt tyckte han.

Ca. 80 st blev det


När det blev klart började jag med middagen & på menyn stod det:

Hockey plock (ostar, korv peppisar & glögg)
Plankstek
Choklad fudge med lättvispad grädde & frukt

Skogens guld ! Mamma har plockat svamp & förvällt, lyx tycker jag då jag inte är ngn. natur människa, förstår bara inte varför jag måste utsätta mej ifall jag stöter på ngn björn eller dylika ting... då är det tur  att det finns andra tuffingar i familjen, utav dessa gjorde jag en svampstuvning till plankorna.

  
  

& så här blev resultatet av dagens bestyr, Nicola, Örjan & Gustav väntar på att få hugga in.



Slutet gott alltid gott !



Ja det var en trevlig kväll & jag kan nämna att vi kände oss nog väldigt proppmätta, inte klokt vad man kan stoppa i sej på en & samma kväll, men ibland måste det få vara lite extra.

Hej & hopp !

Kommentarer
Postat av: Mia

Jaha...dagens prestationsångest är avklarad....för det är ju precis vad man får av att se bullar som bakas på en lördagmorgon......hjäääääääälp

Kram!

2008-10-19 @ 23:24:53
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: gunilla nilsson

JA vad ska man säga? Det ser ut som en slottsmiddag, fint dukat,aptitligt upplagd mat, smakade säkert jätte gott, efterätten helt bedårande. Baka bulla kan du,dom ser konduktorilik ut

Känner mej privigilerad att fått en sådan dotter!!!!

2008-10-20 @ 10:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0