Ny dag med nya möjligheter...

Hej
Vill bara dela med mej om lite "aha" upplevelser som man kan få ibland, saker som man gör per automatik, och som man inte alltid tänker på:

Så här ser mina mornar ut: Vaknar kl. 07.00, ser till att sonen kommer iväg till skolan med allt vad det innebär, (L är ju stor nu, så henne behöver jag inte bry mej om, hon fixar allt själv) därefter bäddar jag samt plockar undan lite, äter frukost, plockar fram mat som vi skall ha till middag (man måste ju planera...), göra mej själv i ordning, & sist men inte minst en promenad med vår hund Boris !! & märk väl att jag inte hunnit läsa tidningen. Sen bär det iväg till jobbet.(Visserligen börjar jag lite senare än M).

Så här ser M:s mornar ut: Vaknar kl.07.00, hämtar tidningen, sitter på toa ca 20 min (lungt & skönt), duschar, stoppar i sej lite frukost (ibästa fall han är ju så stressad...) & far iväg till jobbet.

Ja vad säger man, nån som känner igen sej, ändå  pratas/funderas det mycket om varför oftast kvinnor har tarmproblem kontra männen !!! Ja inte behöver jag vara utbildad läkare för att ställa den diagnosen ialla fall (ja inte hinner eller vill jag sitta på toa i 20 min).

Nej nu skall vi vara positiv !

Vill även tillägga att denna morgon behövde inte jag gå ut med Boris utan L gjorde det efter många protester, måste även tillägga att  L bäddade sin säng imorse !!! De ni, vet inte hur denna dag kommer att sluta...

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, det där med karlar som ska sitta på toa (och SKITA??!??!!?) hur länge som helst på morgonen när en annan håller på att skita ner sig av stress, känner man ju till.................

2008-10-13 @ 23:19:39
URL: http://ohmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0