Det var länge sen sist !

Myspace Comment:  Good Afternoon 28
Jaa vad säger man, känner mej som en rätt så upptagen kvinna nu förtiden....men det känns ju i och för sig kul för min del då, men kanske inte för mina bloggläsare,
men skall försöka skärpa mej nu. Nytt utseende igen, tog tillbaka den gamla, kände mej inte liksom "hemma" med den rosa.

 Har som sagt inte skrivit på prick en vecka nu, så det är ju lite som har hänt.
Jobb som vanligt, dock inte i torsdags då jag var febrig, sen kryade jag på mej. 

Fredag:
Var jag äntligen och gjorde naglar, hos Anette på Nagelverkstan www.nagelverkstan.vpsite.se  
har varit utan i 1 ÅR !! jaa det är ju inte heller likt mej....


Jag har alltid fransk manikyr, "hottar" iregel till ringfingrarna, jag tycker det ser så fräscht ut, speciellt till sommaren.

På em for jag & Lina in till staden för att käka Taco buffé på Bite Line & gå på bio.
Magnus & Gustav var på basket matchen.

SF Bio: 17 again
Jätte bra film tyckte vi båda, det var väl bara det att det var jag, Lina & en MASSA "fjortisar", som Sara sa: "fjortis Bettan" hi hi hi, närå i slutänden tror jag nog att det var Lina & jag som fattade vad filmen gick ut på. Dom andra satt mest & fattade ingenting, fnissade & sprang på toa....stackars Lina skämdes ju över mamma, som inte kan vara tyst, vart ju tvungen & säga åt dom att sätta sej ner så man såg ngn ting av filmen.....gud om det hade varit min mamma, jag hade ju dött jag. Men vad fasen har jag löst en biobiljett så vill man ju se filmen & inte en massa "fjortisar". eller ??

Lördag:
Hade vi sorg här i familjen, vår älskade "primpessa" Iris flyttade......naturligtvis var vi ju jätte tacksamma för det, men jobbigt & svårt var det ju, vi for hela familjen ut till Söråker där hon nu bor hos en jätte mysig familj med 5 barn (tror jag), och Iris älskar ju barn, & allt verkar gå jätte bra.



Vi känner ju denna familj, så jag vet att hon kommer att trivas, så jag vill tacka Er för att ni tog hand om henne, & tack även till Sara som tipsade !! Resten av lördagen gick jag på Ipren hade såå ont i huvudet av allt grin, strorstädade även Gustav´s rum, jaa naturligtvis åt vi gott & drack vin....


Pizza Riva a´la Bettan blev det till middag (se recept under min länk: "recept")

Söndag:
Vart det lite av varje, besiktning av en lägenhet, Müssli tillverkades, Gustav ´s fotbollsträning, efter det skjutstade jag Gustav & Kevin på bio, under tiden gick jag på birsta & strosade alldeles ensam, jätte skönt, hem & fixade tacos till middag.

Måndag:
Ledig dag, som bestod av tvätt, städ, överlämnade lägenheten till nya hyresgästen, tog emot leverans av div. vitvaror vi beställt till lägenheterna, skurade toaletter, fixade middag. Som avslutning på denna dag satt jag mej med Lina & hennes skolarbeta & redovisning av Adolf Hitler, intressant måste jag tillstå, kan väl inte påstå att jag varit speciellt intresserad av den där mannen, men lite kul var det ju att läsa om hans historik.

Tisdag:
Jobbat, for en sväng på IKEA för att handla knoppar till garderober inne i 2:an, fanns naturligtvis inte det jag skulle ha, men tomhänt kom jag inte hem iallafall......600:- för 2 kassar "som jag inte visste att jag behövde" ngn som känner igen sej ??? ja ja blev lite nya filtar & kuddar, blir ju som sagt storstädning igen här till helgen, för då har missen flyttat till himlen,  :(...... & då måste vissa saker bytas ut efter 8 resp. 5 år med katter, så det behövdes handlas lite nytt.

På tala om att handla sånt man inte trodde man behöver, så blir nog detta svårslaget för min del ialla fall, detta har maken nyss inhandlat:

??????????????????????????????????????????????????????????


??????????????????????????????????????????????????????????
En metalldetektor !!!!!!!!!
Jaa mycket skall man vara med om.
Vet inte om han skall kolla så jag inte gömt pengar under nån matta eller så....
han är ju medlem & kassör i Arkeologiska föreningen, om det är det han skall ha den till
när dom är på ngn "utgrävning"
Tycker det hade varit bättre om han tog & "hottade" upp garderoben sin istället,
eller en ny trädgårdsmöbel hade ju inte heller suttit fel... 
Tänk er när vi nyss hade träffats, jäklar vad han handlade & snoffsade upp sej, nu ser jag han alltid i röd tröja & svarta jeans (arb.uniformen) på fritiden är det mysbyxor (ni ser ju skymten av dom på bilden...) & ngn reklam tröjja....men så är han ju en gift man nu. Ha ha ha.


Men jag älskar han ändå !
Hoppas han tycker detsamma när jag shoppar ?

Ja det blir ju liksom lite update av mina dagar, speciellt när jag inte skrivit på ett tag, men jag är sån som människa, jag har svårt för att skriva & älta om ngt speciellt ex. ngn tidningsartikel el. dyl tycker sånt är lite tråkigt jag, men jag bjuder ju naturligtvis inte på allt om mej här i bloggen, sån tokig människa är jag inte,
utan detta är jag & därmed min blogg.

Nej gott folk, nu blev det lite att läsa iallafall, nu skall jag kolla in:
Hitta hem & Äntligen Hemma
Sen blir det sängen
zzzzzzzz


Det är jag i natt mössan, den andra är min man....

Hadé bra & låt snön försvinna !!!




Kommentarer
Postat av: Mia

Mycket ska man se innan ögonen trillar ur skallen!!! Va fan ska Magnus med en metalldetektor till...men Bettan - den kan vi ju låna nån gång och leta pengar, kanske efter gatufesten eller så??? Hahahahahahahahahahahahahahahahaha

2009-04-21 @ 20:32:47
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: Mia

...snygga nails, förresten...jag måste boka jag också och göra, men det får bli närmare sommaren isåfall. Fast innan dess har jag nog hittat TUSEN SAKER "som jag inte visste att jag behövde"!! ;-)

2009-04-21 @ 20:34:01
Postat av: Lillan

Haha! Nu var det ju som tur är provexemplaren:))

2009-04-22 @ 19:28:08
URL: http://lillanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0