Bio kväll

Myspace Comment: Thursday

God morgon gott folk !

Idag är jag ledig, skall till läkaren (årlig blodtrycks kontroll) & imorgon skall jag till arbetsförmedlingen,
därför tog jag mej ledigt idag.

För övrigt gör jag väl inte så mycket, mer än tvättar & tvättar, ligger verkligen efter på det området.

Igår var jag till Birsta & handlade lite kläder skulle bara bli en tunika som jag sett......ok, det blev 3 st & 2 st långärmade toppar. Men jag behöver verkligen kläder, tänk er själv att ha gått hemma & varit sjukskriven i över 4 år ! då kan jag lova att det är mycket "mys/mjukis" kläder som jag använt, & förhoppningsvis kommer jag att få en ny arbetsprövarplats, & då vill man ju se "representativ" ut, har väl inte känts lika angeläget att "klä upp" sej för chefen jag har idagsläget liksom....

Nog om det, ikväll skall Lina & jag gå på bio !!!! äntligen får man väl säga, kan inte förstå att det skall vara så svårt att komma sej iväg på bio oftigare....men ikväll passar vi på när grabbarna är på hockey, för jag tror inte dom är så intresserade av den här filmen som vi skall se, och här är filmvalet:

SF Bio: Australia

Den handlar om:

Det storslagna australiensiska landskapet utgör bakgrunden till denna historia om brittiska aristokraten Lady Sarah Ashley som kommer till Australien i slutet av 30-talet för att leta efter sin man som åkt dit för att sälja deras ranch. När hon kommer fram finner hon maken död och att hennes enda tillgång är en boskapsranch lika stor som Belgien.

För att rädda sin egendom måste hon tillsammans med en råbarkad boskapsfösare driva boskapen genom det oändliga, karga landskapet. Det blir en svindlande resa och tillsammans upplever de en kärleksaffär, hur andra världskriget drabbar Australien i och medJapanernas bombningar av Darwin och ställs inför val som kommeratt förändra deras liv.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja jag har hört mycket om den, den är 2h & 45 min lång !!!
älskar när filmerna är lång, ja & då måste ju dom vara bra ochså, vilket denna verkligen skall vara.

Nej som sagt jag håller på med tvätten & det måste jag fortsätta med, ha en jätte bra dag, så hörs vi senare,
kanske efter bion, man vet aldrig.

Bye Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0