Ser ljuset i tunneln.....

Myspace Comment: Weekend 39

Hej på Er !!

Jag har precis varit på arbetsförmedlingen, och innan det blev min tur så råkade jag komma i kontakt med en super trevlig tjej, som jobbade på ett intressant företag, så jag frågade nyfiket om vad dom pysslade med & så, presentrerade mej själv, vad jag gjort tidigare osv, och att jag nu söker en ny arbetsplats att arbetspröva på, hon blev intresserad & trodde att dom skulle vara intresserade av mitt "kunnande", precis då kommer min handläggare på af, så jag berättar vad vi pratat om, och att hon ville ha min CV osv, och skulle höra av sej till mej/af så fort hon kunde, typ till veckan.

Jaa vad säger man, får jag detta så blir jag överlycklig känns det som, samt att jag kan klappa mej själv på axeln (än en gång) för isåfall är det jag som åter igen fixat detta & inte af. Har jag tur kanske detta kan leda till ett arbete på ett eller annat sätt. Jag berättar naturligtvis för Er när/om det ev blir klart,
så jag bara hoppas...............

Igår var ju jag & Lina på bio & såg Australia, jag säger bara det har ni inte sett den än......
så gå & gör det då !!!!!!!!
SF Bio: Australia
Kanske ngt för lång, men ändå inte, en film precis i min smak, den hade allt, humor, spänning, romantik, vackert landskap jaa allt man kan tänka sej, men jag skulle tro att det är mest en tjej film, ja fast Magnus skulle ochså tyckt den var bra, men han gillar ju all film.

Idag skall jag göra min hemlagade pizza till middag, en riktig höjdare om jag får säga så

"Pizza Riva à la Bettan"



Deg:
Går ju naturligtvis även att göra från mix, men jag kan lova att den blir inte liga god som att göra egen deg.
1/4 pkt jäst
1/2 tsk salt
2 -2 ½ dl ljummet vatten
½ olivolja
ca. 5 dl vetemjöl

Blanda jästen men saltet tills det smält, blanda vatten & olivolja, rör till sist ner mjölet. låt jäsa i 60 min.
Platta ut degen i en smord långpanna, alt 4 st runda.

Tomatsås:
1 brk kr.tomater
½ tsk salt
3 pressade vitlöksklyftor
1 tärning grönsaksbuljong

Koka allt i en kastrull tills nästan all "vätska" kokat bort, rör då & då (kokas minst i 20min)

Fyllningen:
Tomatsåsen
100g färska skivade championer alt. konserverade
1 röd paprika
100 g rökt skinka
1 dl finhackade soltorkade tomater
1 kula riven mozarella ost
3-4 dl riven grädd ost
Pizza krydda alt oregano
lite salt & peppar
Ev. lite olivolja som ringlas över när den är färdiggräddad

Bakas i ugenen ca 15-20 min / 250º

Till detta köper jag gärna färdig pizza sallad på ngn pizzeria om jag har lite brått, annars gör jag egen vitkålssallad.

Jag lägger ut bild ikväll då den är klar.

Nej nu skall jag göra ngn nytta, såsom dammsugning & förberedelse av middagen.

Kram på Er

Kommentarer
Postat av: Emma Halvarsson

Åh shit..gör du tom tomatsåsen själv!? Inte illa =) Trevlig helg!

2009-02-20 @ 12:45:24
Postat av: Mia

Men GUD va kul!!! Hoppas att det blir nåt av din kontakt som du träffade på Af. Jag håller tummarna.

Kramisar till dig!!

2009-02-20 @ 12:56:59
URL: http://ohmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0