Taccorullar

Taccorullar

400g köttfärs
8 st små tortilla bröd
1 gul lök
1 påse tacco mix
Salt & Peppar
(Ev. salsa)

Gör färsen & portionera ut & rulla ihop, lägges i en ugnsfast form.

Sås:
(Eftersom jag tycker om mycket sås så brukar jag öka på mängden, men här nedan är orginal receptet.)

3 dl köttbuljong
2 msk tomatpuré
2 dl cr.fraiche
1 brk hackad chili (finns i hyllorna vid taccos)
Salt & peppar

Röres & kokas en liten stund, häll över rullarna & in i ugnen 200-220º ca 20 min eller tills det börjar få färg.

Detta går idealiskt att förbereda typ dagen före om man vill, men slå inte på såsen förrän det skall in i ugnen.
Serveras men en fräch sallad till.

Smaklig Måltid !!

Kommentarer
Postat av: brodda

Detta är jätte gott och blev lyckat . Men jag hade i philiadelphia ost. I köttfärsen. Prova det. Jätte gott

2009-02-07 @ 16:36:24
Postat av: Mia

Det här måste jag också prova! Jag älskar ju tacos!

2009-02-08 @ 01:59:02
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: Bettan

Mia: detta åt du i fjällen, då du inte trodde att varken du eller barnen skulle gilla det.....men ni ÄLSKADE det (till & med barnen)

2009-02-08 @ 10:25:43
URL: http://bettzyboop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0