Första matchen

Myspace Comment: Saturday 03

God kväll !!

Ja då var vi invigda i hockeyns värld då, Gustav har spelat sin första match idag mot Gällsta som ligger i Gnarp, dom vann med 23-3, & Gustav kämpade, höll på att göra flera mål, men det ville sej inte riktigt...han fick spela forward & han liksom passade för det, eftersom han nyss börjat spela så har han ju inte riktigt tekniken & skridskoåkningen på topp precis, men det ser vi ju att det kommer, han spelar med pojkar 9 nu, så det är 2 grupper tills han kommer till sin åldersgrupp, men det känns som att han får stanna i det här laget ett tag till ialla fall, har ju som sagt lite mer att lära sej. 





Hursomhelst så for vi hela familjen inkl. tonåringen, hon tyckte ochså det var kul, & till råga på allt så kände Lina tränaren...det var hennes nya rektor, (Sven-Erik Lundberg) han blev ochså förvånad att se henne,
men dom tyckte nog att det var kul båda två.

Lite nytt blir det väl för Magnus, som blev tvungen att stå över Timrå matchen idag,
men hans svärmor blev desto gladare, för hon fick 2 sittplats biljetter,
men som sagt det är väl bara att vänja sej.    

Mamma får gå mycket på hockey nu, för tydligen har jag bokat vår weekend på södra berget, den 31/1.
Så då får han rå om mej istället.....karln är helt sjukt galen i hockey.

Har ni lagt märke till att jag lagt till lite fler bloggar under "länkar" bl.a. Pernilla Wahlgren, Charlotte Perrelli & Wille, bögen i "bonde söker fru", den sistnämnda har jag snott fr. Jeanette (som för övrigt precis startat sin blogg), faktiskt jätte kul, det känns lite som om man "känner" Pernilla nu, har även provat lite recept som hon lägger ut, igår testade vi fylld kycklingfilé med mozarella, tomater, & basilika, hur gott som helst, det är lite kul med just Pernilla för hon är så mänsklig, skall börja kommentera henne snart.

Så här såg hon ut igår kväll innan hon gick på Elle galan:


Snygga människa !! Har mött henne en gång &  hon är kortare än mej !!! jo det är sant, fast hon
väger betydligt mycket mindre än mej.......jag får nog försöka ändra lite på mitt sätt att leva.....
snyggt med korta tjejer tycker ju jag då (om dom är smala förstås)

Nej nu har familjen beställt Currykyckling med ris, Magnus & jag käkar sallad till istället för ris, vi har gett oss in på Dahlqvist dieten, hittils går det bra, imorse gjorde jag kesoplättar med varma blåbär till frukost,
super gott & mättande faktiskt. Lägger inte ut ngt recept, utan är ni nyfiken,
gå in på "vägen från 137 kg" under länkar här på min blogg.

Bye bye

Kommentarer
Postat av: ace

Du kan inte klaga!! Magnus har väl varit galen i hockey i 1½ år! Min hockeygalna man har varit det i 35 år!!!! Välkommen i klubben. Vi har 5 hockeymatcher i helgen och TV-pucken. Ring för stöd.........

2009-01-17 @ 20:09:43
Postat av: Elin

Jag läser oxå pernillas blogg har gjort det ett bra tag nu och hon e just som du säger så mänsklig. Super roligt att hon lägger ut så mycket "privata" bilder. Jaså han ska bli proffs nu då Gustav hehe, jättekul. kram kram

2009-01-19 @ 10:06:11
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0