Magnus bakar



Jaha då var det söndag då, men helgerna tar ju inte slut ännu....Har väl inte hänt så mycket sen sist jag skrev, igår for jag, Lina & Magnus till Birsta, vetehåken vad det tagit åt karln....han som aldrig vill följa med nån stans, när det gäller att besöka affärer, men nu förtiden är det inga problem alls, kul tycker ju förstås jag då.

Husrsom helst så var vi på Stadium, köpte en pilates boll samt gummiband, mest för Linas skull, men man vet aldrig om jag ochså får ngt ryck.....därefter for vi till gardin affären, vill ha ngt nytt i köket efter jul, men ärligt talat så var det rejält urplockat/ej fått hem ngt nytt, så vi for vidare till Maxi för att handla.

Det var då Magnus kom på att han skulle baka matbröd....& fyllde vagnen med både det ena & det andra, han började redan igår kväll, med att "sätta" ngn deg som för övrigt står på första jäsningen just nu, det blir nog bra, men det känns liksom som om jag blivit utkastad från mitt eget kök.....hmmm

Själv tänkte jag göra min müsli idag, supergod
Här kommer receptet som kan varieras hur mycket som helst, men här kommer min verson:

Müsli med Cashewnötter

Torra:
12,5 dl havregryn
1 dl linfrö
2 dl solroskärnor
1dl vetegroddar
1 dl sesamfrön
1 dl kokosflingor
1-2 dl cashewnötter
1,5 dl råsocker

Blöta:
1,5 dl vatten
2 dl lönnsirap (för dyrt tycker jag, tar endera honung eller sirap eller 50/50)
1,5 dl rapsolja
1 tsk salt

Blanda allt det torra, förutom salt i en långpanna, blanda sen det blöta + salt & ringla / rör ihop 
över det torra rosta ca 20 min i 200c, rör om då & då, låt svalna i pannan rör ibland.

Kan tyckas att det är mycket ingredienser, men det räcker till många satser.

Klart !

Helgen har som sagt varit lugn, Vi har mest kollat på filmer, Jag Magnus & Gustav har plöjt 4:e säsongen av Desperata hemma fruar, ha ha Gustav är så nöjd för nu kan han alla namnen på skådisarna, stackarn, men han tycker det är bra & längtar till 5:an kommer (som för övrigt går på tv: just nu)



Imrogon kommer svärmor på besök med sin man, skall fixa lite gott att äta, Magnus blir nog tvungen att
stanna hemma fr matchen imorgon, hur kan man lägga den på trettondagsafton & kl. 19.00 !!
Vi får väl se hur det går med den saken för maken då......

Nej nu skall det göras ngn nytta.

Hej & hopp från ett -17c kallt timrå !!

Kommentarer
Postat av: Mia

Magnus måste ha fått feber efter allt tittade på "dravel" (som Tobbe kallas Desperate Housewives m fl) Haha. Tror att jag måste komma med Tobbe så Magnus kan få smitta ner honom när det gäller Birsta...tänk om karlarna fattade vad många poäng dom plockar genom att delta i shopping. Kram på er!

2009-01-04 @ 14:43:10
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: Emma Halvarsson

Men Bettan, du förstår väl vad han vill ha när han åker på Birsta??? s

2009-01-04 @ 20:20:08
URL: http://emmzan80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0