Nu är glada julen slut slut slut....



Igår höll jag på i nästan 5 h för att få ut julen (inkl. fixa nya köks gardiner), de ni, phuuu säger bara jag, gissa
om jag somnade sött igår då. Magnus påstår att det bara blir mer & mer för varje år....vet inte det ja,
säkert ngt jag förtränger....hi hi hi, nåja nu är det klart ialla fall.

Idag var jag hos frissan, kostar att ligga på topp, 1150 pix för klipp, färg & sling, de ni & inte märks det att jag gjort ngt heller, förutom att mina förbannade grå inte syns på ett tag, ja ja jag blev som sagt nöjd.

Passade ochså på att "göra stan" hamnade på en köksbutik & köpte ett sånt där bra rivjärn (ja ja Magnus har ett redan) som fick bäst i test i Allt om mat, sånt man bla kan riva vitlök mm på, jag tycker att det blir roligare i köket med bra redskap.

Senare styrde jag kosan mot Butik Annelie, min älsklingsbutik !!
Fick presentkort av mamsen där i julklapp, har ju som sagt spanat in lampskärmar där sen en tid,
men känt att dom är för dyra, men idag slog jag till & köpte 2 st, läskiga priser måste jag tillstå,
men men nu är det gjort & jag är super nöjd, funderar på att måla tillbaka lampfötterna till vita som dom
var när jag köpte dom, fast jag tyckte inte att det blev så tokigt ialla fall, vi får se.





Gardinerna blev jag ochså nöjd med, var lite skeptiskt i början med tanke på mönstret.



Köpte även lite annat smått & gott, såsom lite roser & "låtsas kakor" lite kul att ha i mina glaskuopr,
men blir nog snart tvungen att byta ut allt (inte precis allt) svart till vitt, typ krukan ser jag.



Avslutningsvis kan jag berätta att ST haffade mej på stan ang dagens fråga, sabla otur det är andra gången jag hamnar där nu, & idag frågade dom om hur jag bodde, typ i villa eller bostadsrätt, & jag kunde ju typ inte svara på det ju, eftersom vi bor i vår egen hyresfastighet, ja ja vet i håken vad hon kommer att skriva för igentligen bor jag ju i "allt möjligt" &sså frågade hon om vi planerar för ngn renovering & det gör vi ju inte, + att jag aldrig riktig är nöjd när jag kommer direkt fr frissan, vill ju alltid fixa till det själv, & då skall man gå & bli fotatd just då rå, ja ja men jag bjuder på det då.

Nu kan jag inte komma på så mycket mer att skriva, imorgon blir det storstädning hemma, för det har jag ju inte hunnit med, ochså skall vi  på kalas imorgon kväll till Mia som fyller 43 år.
Jo du tiden den går den Mia....

Tjingeling !

Kommentarer
Postat av: Elin

Gud såå snyggt det blev i köket, ursnygga gardiner och arrangemang, ja du kan du :). Superfint med lampskärmarna och ja de kostar endel. Själv fick man sy egna tillfälligt, lite tjockt tyg kanske men det får gå, kan göra nya med tunnare tyg, jaja vi får se. ja nu måste man ju hälsa på och se hur fint ni har . kram kram

2009-01-08 @ 18:00:45
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se
Postat av: marianne

vad fint du har gjort igen.Men var rädd om dom små grå.jag är rädd om mina svarta

2009-01-08 @ 18:44:32
Postat av: Emma Halvarsson

Fasen va snyggt du har Bettan ;-) Kanske ses i morgon, kommer över en sväng till Mia då ;-)

2009-01-08 @ 19:59:48
URL: http://emmzan80.blogg.se/
Postat av: gunilla nilsson

Jätte fint!

Ser inbjudande ut, ja du har talang för harmoni,för det är just det jag ser i arrangemanget.

Kram Mamma

2009-01-08 @ 21:04:29
Postat av: Mia

Kan inte annat än instämma med de andra. Du kan verkligen konsten att göra det snyggt hemma. Jag tänkte faktiskt att du kan få bli min personliga inredare. Det passar dig perfekt, eller hur!?!? Vi får vänta tills kontot är lite tjockare och vi vet om/när det blir Ullared. Jag och Emma ska dra igång kampanjen när som helst. Du kan gärna sprida det till alla du känner. Kram på dig så ses vi imorgon.

2009-01-08 @ 22:55:38
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja vad ska man säga bettan. Det är så snyggt och piffigt hos er.

Men du kan ju detta med att sätta pricken över i. På allt.

Kram på er och Trevlig Helg. När kommer du i tidningen?

2009-01-09 @ 08:17:38
Postat av: Bettan

Hej Marie

Ja jag vet inte trodde det var idag, men jag längtar inte precis & det är inget märkvärdigt alls, det heter: 5 röster. Kram

2009-01-09 @ 08:49:19
URL: http://bettzyboop.blogg.se/
Postat av: kattis

Vad otroligt snugg det blev!! Vilket häftigt gardin tyg. Kramisar

2009-01-09 @ 20:39:20
Postat av: Sarvelusen

Du fixar och trixar och har så fint alltid :-)

2009-01-12 @ 18:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0