Söndag & en massa snö

Myspace Comment: Sunday 02

För er som inte bor i vår region, så kan jag meddela att det kommit mycket snö i natt +
att det fortfarande snöar.
Vi köpte snöslungan ifjol tror jag, & den behövdes inte tas fram många gånger, då var det bara sandning som gällde, men i år är vi ju naturligtvis glada att vi är ägare till den.

Jaha vad har vi gjort i helgen då,

Fredag:
Skulle vi ju gå ut & äta (se tidigare inlägg) men det blev inge av med det, för precis efter en långprommis & när jag var färdig duschad & sminkad & ja helt klar, fick jag vet av en mamma till Gustavs kompis att det var abonerat hela kvällen till ngt motorcykel gäng !!! Hur less blev man inte då, där stod jag nysminkad osv & för övrigt jäkligt trött, så vi beslutade att hämta sallad fr pizzan istället & sså blev det lite rött samt lite Yatzy & let´s dance, så det blev nog så mysigt.

Kärnan, spel, Yatzy

Lördag:
Skulle vi upp till isladan med sonen, men han blev sjuk på fredag kväll, ont ihalsen & hosta & kände sej allmänt hängig, (så därför dök jag aldrig upp Anna) så det blev mest en slapp & mys dag för oss alla, sen gick Gustav till granntjejerna på fest, & då  blev maken & jag helt ensamma, eftersom Lina fortfarande är ute på "ön" rätt så skönt tyckte vi då (& inget dåligt samvet fick jag heller) så vi tog fram vår favvo syssla: Yatzy & rött vin & du Sara vi körde inte med några jä..a makaroner, inge sånt hitte på, & du för övrigt rekomenderar dom inte makaroner i dr.dahlqvist dieten, vilket jag följer strikt just nu, även i detta fall....hi hi hi.
Senare körde vi lite "konversations kort" som jag för övrigt fyndade på Designtorget, & det blev riktigt intressant kan jag lova, dessa kommer jag absolut köra med min vänner vid ngn middagsbjudning.

Söndag:
Ja just nu sitter jag ju vid datorn, maken kom precis in efter snöskottning av ca 1 dm nysnö, det blir lungt även idag innan vi skall till Love på middag i em, så jag slipper middagsbestyret idag, skönt, lite tvättning & den dagliga "plockningen" samt bäddningen skall jag naturligtvis klara av.

Ja mycket mer än så blir det inte från mitt "händelserika liv" men det är ju det som är så konstigt, för det är ju många som läser ändå & det tycker ju jag är jätte kul, för annars skulle jag inte blogga, så nu är det bara för er ochså att sätta igång & du då Anna som har en färdig redan, så sätt igång nu, för betr mej så är det här bland det bästa jag gjort, känns skönt att få skriva av sej + följa andra bloggkompisar i deras vardag.

tjinge ling

Kommentarer
Postat av: gunilla nilsson

God Lunch på dej!!

I dag städas det i hemmet, snart klar. Var i väg o köpte kokboken som du rekomenderar, måste hålla med om att den verkar jätte bra, finns inget som jag inte kan tänka mej att laga, började o tillagade ägg plättarna jättegoda, Det käns som det är tack vare dej som jag fick energin tillbaka. Tänk vad matrecept o en mysig dotter kan gjöra livet jätte bra.





Kramar från Mamma.

2009-01-25 @ 11:49:09
Postat av: Anonym

Jasså, ni "yatzar"...det hade jag dille på för några år sen också. Fick nästan abstinens om jag inte fick spela yatzy med nån. Haha! Fast ni kör väl med Maxi-Yatzy?? Det är mycket roligare än "vanlig" yatzy. Då har man 6 tärningar istället för 5. Konversationskorten som jag också köpte har jag inte provat än, men får väl dra ihop ett gäng framöver och testa dom på...kanske vi skulle ta med dom 28/2? Kramis på dig!

2009-01-25 @ 12:14:04
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: Pompom

Trodde man skulle få se dig med slungan nån gång :=)

2009-01-25 @ 13:49:57
Postat av: Sarvelusen

Lägg in Anna´s sovrum :-)

2009-01-26 @ 13:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0