Torsdag

Myspace Comment: Thursday

Idag har det inte heller hänt ngt speciellt, jag har jobbat, varit på Mio & fyndat kakfat & brödkorgar på rean, sen for jag en sväng på ICA Maxi & där fyndade jag vita kaffemuggar för 5:-/st köpte 12 st på en gång =60:-, mat handlades det ochså, jo just ja en pocket bok köpte jag ochså, dock inte på rean, men den verkar bra.

Tusen strålande solar - Hosseini, Khaled

Den handlar om:

Ödet, krig och förlust för Mariam och Laila samman, två generationers kvinnor med olika syn på kärlek och familj. Bortgifta med samma man. Och medan de uthärdar det ständigt upptrappade våldet omkring dem, i hemmet såväl som på Kabuls gator, kommer de allt närmare varandra. De blir som systrar, som mamma och dotter för varandra, och deras starka vänskap kommer till sist att förändra inte bara deras liv, utan även den kommande generationens liv.

.........................................................................................................................

Imorgon är jag ledig, blir väl lite städning skulle jag tro, på em skall Gustav till frissan, äntligen !!! Men det fick inte klippas så mycket påstår han.....& inte nog med det så skall han alltid klippa sej hos Nina på Sprej i stan, inte den billigaste, men hon är jätte duktig, han har nämligen 3 st virvlar bak, som inte är så lätt att tas med, men det kan Nina.

Vi får se om det blir ngn bio kväll för familjen imorgon, Lina & jag vill se:

Australia

Grabbarna vet jag inte riktigt, dom går nog på ngn annan film skulle jag tro.
Men som sagt det är inget bestämt ännu Lina !!

Nej gott folk nu skall jag väl förbereda ngn middag, vet ej vad, guuud vad jobbigt,
man skulle ha en gammal "mormor" eller "farmor", som lagade mat i byttor, som det var bara
att ta fram ur frysen, jo just det strykningen skulle vara kanon om hon ochså gjorde......
Ja ja drömma kan man väl få göra.....

Bye bye


Kommentarer
Postat av: gunilla nilsson

Det dröjer inte så väldigt länge innan jag blir pensionär, då finns det möjlighet till matlådor jag tycker det är roligt att laga mat.



Kram Mamma

2009-01-15 @ 21:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0