Barnfritt



Ja det bara blev så, (ok men bara lite planering bakom det då) jätte skönt om man får säga så...vet inte när Magnus & jag var för oss själva, alltså på hemmaplan, vi har inte planerat ngt, mer än god mat & rött vin (som om det vore nåt nytt...?) he he, & sså får jag övertala maken att gå med på min favvis syssla just nu....lite Yatzy spel m. makaroner, ja vad trodde ni nu då ???

För övrigt denna dag tänkte jag gå ut med Boris, baka ngn sort till Lina´s födelsedag, laga mat & dammsuga, mer än så tänkte jag inte anstränga mej idag, för det finns inte en enda gnutta tvätt att tvätta ens, hur skönt som helst, vet inte när det var så sist.

Men jag känner att min livsgnista sakta men säkert börja infinna sej, känner att jag börjar få lite struktur på dagarna igen, & framför allt orkar jag såååå mycket mer nu för tiden ! Har nämnts tidigare, men kan verkligen nämnas igen & igen & igen, & det är mitt nya "jobb" eller arb.prövarplats där jag storm trivs, som gör att jag mår så otroligt bra nu för tiden !!

Jag gjorde en super god Curry & kycklingpaj igår, utan recept faktiskt som jag tänkte dela med mej,
så vi döper väl den till:



Bettan´s Curry & kycklingpaj

200º

Pajskal:
100 g smör
2 dl vetemjöl
2 msk iskallt vatten

Kör allt i en matberedare, tryck ut degen i en pajform & förgrädda ca 10 min.

Fyllning:
3-4 st kycklingfiléer beroende på strl.
1 pkt bacon
1 röd lök
Grill krydda
Curry (snåla inte med denna krydda)

Tärna el strimla kycklingen & bacon, stek det i smör el olja tillsammans med grillkrydda efter behag,
& lägg i pajskalet.
Skiva el hacka röd lök & strö över kycklingen.
Krydda rejält med cyrry.

Äggstanning:
3 ägg
1½ dl mjölk
1½ dl grädde
3 dl riven ex. prästost (smakrik ost)
Salt & peppar

Slå över i pajskalet & gräddas tills den fått gyllenbrun färg, Serveras med en fräch sallad till
Vill man kan man absolut tillsätta bananer, men tyvärr tycker inte mina barn om frukt i maten ....???

Smaklig måltid !


Nej gott folk nu skall jag få ngn ordning på denna dag.

Bye bye

Kommentarer
Postat av: Mia

Det låter ju mysigt att ha BF=Barnfritt. Spela yatzy måste nog vi göra ikväll också. Det är ju SÅ KUL. Ang det du skrev om imorgon så tror jag vi får vänta med det nån vecka...Den där Curry- och kycklingpajen måste jag absolut testa. Och jag älskar ju frukt (bananer). Ha en mysig fredagkväll så hörs vi! Kram på er!

2009-03-27 @ 18:37:14
URL: http://ohmammamia.blogg.se/
Postat av: marie

Tack före en trevlig pratstrundtrund i kväll,, ´´ vi hörs/marie

2009-03-27 @ 19:21:59
Postat av: Bettan

Tack själv Marie, jag blev jätte glad över att du ringde/tänkte på "gamla Bettan" jag hör av mej !!!

2009-03-27 @ 21:06:19
URL: http://bettzyboop.blogg.se/
Postat av: Kattis

Kul att du trivs så bra på jobbet, det blir en slags wind up känsla då man trivs och känner sig behövd - allt går så mycke lättare/ Kram <3

2009-03-30 @ 23:49:41
Postat av: Mia

Uppdatera!!! :)

2009-04-01 @ 23:25:31
URL: http://ohmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0