Lördag

Myspace Comment:  Hugs 05

Ja då var det lördag igen då.

Idag blir det lungt & fridfullt, håller på att bädda rent i allas sängar & därmed lite tvätt, känner mej på hugget igen, har verkligen legat på latsidan ett bra tag nu när det gäller bla städning. Men igår em hände det, maken fick ett ryck, så vi storstädade hela huset ! Gud vad skönt med städhjälp, allt går ju mycket fortare då. Lina skrällade till hon ochså, så nu är det även blåst i hennes rum.

Måste även sätta ut en annons på katterna, känns ju att man vill försöka hitta ett bra hem i första hand, annars blir det tyvärr vetrinären.....Gustav är ochså inställd på detta, känns skönt för vi trodde han skulle ta hårdare på detta, men han känner ju själv att han inte kan gå runt så här + att han blir/är trött jämt.

Sen skall vi skjutsa Gustav på träningen & under tiden far vi till Ica Maxi & inhandlar lite fläskfilé för 49:-/kg

Eftermiddagen närmare bestämt kl. 16.00 då är det hockey som gäller hos familjen Nilsson,
måtte dom vinna idag ochså.

Heja Heja Heja Timrå !!

Här får ni ett bus enkelt recept på kyckling som jag hittade på igår, så vi döper väl det till:

Kyckling a´la Bettan
4 personer

4-6 kyckling fileér
Grillkrydda
2 dl cr.fraiche
3 dl grädde

Krydda kycklingen runt om rejält med grillkrydda.
Lägg dom i en ugnsfast form.
Rör ihop grädden & cr.fraichen & slå över kycklingen.
In i ugnen minst 1 h, (tror mina var inne i 1h & 15 min) beroende på strl osv,
men kolla innan så dom är klara.

Till detta åt vi pommes frites, lite fantasi löst kanske, men det gick fort.
Annars kan man äta vad som helst till tycker jag.

Men jag kan lova att det blir suuuper gott !! & hur enkelt som helst.

Idag blir det tacos på menyn.

Nu går det "troll" i lägenheterna, vi har precis annonserat ut 2:an, just nu i skrivandets stund kommer dom som hyr 5:an & säger upp den......jätte trist super bra hyresgäster, även hon i 2:an...men men, så nu skall 5:an ochså ut på annons.

Nej nu skall jag göra mej klar för dagen

Bye Bye

Kommentarer
Postat av: Mia

Nu har jag hittat lösningen på The Big Problem (Beach 2009). Kolla in min blogg... ;-)

KRAM PÅ DIG!!!

2009-03-08 @ 16:51:25
URL: http://ohmammamia.blogg
Postat av: Mia

Bettan, det är TISDAG nu...

2009-03-10 @ 06:23:29
Postat av: Elin

Va tråkigt med katterna, men boris går bra för Gustav eller? hoppas ni alla mår bra. kram kram

2009-03-10 @ 21:42:32
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0