Lördag & ett låååångt inlägg

Myspace Comment: Saturday 04

Hej på Er !

Jaa det har väl gjorts lite sen sist jag skrev, jobb, utv.samtal med sonen, husvisning, kryssning till Åland,& en begravning bl.a.

Utvecklingssamtalet gick utmärkt, sonen har väl inga större bekymmer med skolarbetet, fast han längtar tillbaka till sin gamla skola till & från fortfarande, lite förståelse har jag väl för det, då det var mer ordning & reda i den klassen....men men man kan tydligen inte få allt här i världen.

Ja husvisning har vi ochså varit på, kändes väl så där, eller jag vet inte.....gick väl för att få lite distans till om vi skall bygga eller inte, vi står ju fortfarande i valet & kvalet, men det känns som vi måste ta ställning till det rätt så snart. Vidare så finns det inte så många tänkbar hus här i sörberge för vår del, eller jo men då måste dom ju bli till salu ochså....För den här gången måste det kännas bra, dvs att här vill vi bo, för vi blir ju inte yngre precis. Nu tänker säkert många att vi bor bra där vi bor, & så är det ju, vi har jätte bra hyresgäster osv, men vi vill bo i ngt eget, tror det blir bäst för både oss & våra hyresgäster, men detta var ju ochså en sk "mellanlandning" för oss, det visste vi redan när vi köpte det.
Vidare har jag ochså hört att det är många som tror att vi skall sälja denna fastighet, & så är inte fallet, denna behåller vi & hyr naturligtvis ut vår lägenhet ochså.

En begravning hanns även med igår, det var Love´s tvilling syster Lena som begravdes, så jag följde med Love på den. Alltid jobbigt med begravningar, hur än lite eller mycket man känner personen. Tror det sitter i sen min egen pappa dog, det år då jag skulle fylla 17 & pappa som blev 42,
som för övrigt jag ochså fyller i år......

Igår blev det grillning på vår nya grill

Man kan väl säga så här, känns som maken har lite värre kök än mej nu förtiden....

Ett litet grilltips, något vi definitivt kommer fortsätta att grilla så är det ananas, hur gott som helst,
grilla bara den som den är, alltså du måste skiva den först, sen gjorde jag typ trekanter av skivorna.

Kryssningen till Åland var jätte trevlig, stundvis lite stressig, men annars jätte bra, mamma & co hade bokat denna resa för ett par månader sen, så vi bokade lite senare & överraskade dom verkligen, vi klev på i sörberge & dom i timrå, snacka om chockad & glad dom blev då.

Här kommer lite bilder, & dom små kan man klicka på så blir dom större.

Maken har inte stressat ner riktigt här....

Mor & Lars

Här känns det som om han är liiite mer avslappnad....

Mor & dotter

Min älskade familj !

En alltid lika glad Siv



Vad säger man, älskar ju dessa bilder, Lina "lekte" Taitanic


    


Tror inte sonen tyckte det vara lika kul att "leka"



Här är vi nästan hela gänget, Magnus fotar ju.
 

Kan ju även berätta att när vi var på tax free, så blev Lina bjuden vid flera tillfällen på både likör, sprit & vin !!! men stopp sa mamma (alltså jag) hon är bara 16 år, då blev dom lite rolig, för det trodde dom definivt inte....

Lina spexar lite, sätter fast drinkpinnen mellan tänderna.
   
   
   
   
Avlutar med en bild på Gustav, när vi kom hem, han var sååå stolt över sin inköpta klubba som bestod av fler klubbor inuti.


Ha en fortsatt trevlig helg, för vår del blire ju grillning igen....samt gräsklippning & tvättning.


Bye bye

Kommentarer
Postat av: Elin

Ni ser ut att ha haft det riktigt bra :). ingen dålig grill det där ;). hade Lina kjol på sig på båten eller var det shorts? måste väl ha varit short för var det kjol så ramlar jag omkull haha. jaså hon blir bjuden på drinkar nu min lilla snygging, hihi. kram på er

2009-05-23 @ 21:32:08
URL: http://prinskorven.bloggagratis.se
Postat av: Bettan

Joru Elin, det är en KJOL !!! eller rättare sagt en sk. klänning som ser ut som kjol

2009-05-23 @ 21:55:58
Postat av: Mia

Kul med alla kort! Ni ser ju ut att ha haft det bra! :)

2009-05-25 @ 21:40:04
Postat av: Sarvelusen

Vilka fina bilder :)

2009-05-27 @ 10:02:25
Postat av: Mia

Men ta å uppdatera nu, vet ja´!!!!! KRAM PÅ ER!

2009-06-08 @ 11:01:10
Postat av: Lillan

Morning! Ja du vet hur det är...man försöker vara lite Fru Duktig på både gott och ont!

2009-06-10 @ 06:34:33
URL: http://lillanslilla.blogg.se/
Postat av: britta

ni ser ut och har det mysigt jag hoppas vi syns något i sommar????

2009-06-12 @ 23:09:41
URL: http://frissanbritta
Postat av: Mia

UPPDATERA

Ingen uppdatering = ingen gatufest :)

2009-07-01 @ 20:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0