Snö & födelsedag



Hallå alla bloggisar !

Idag snöar det & det blir ju så vitt & fint. Mao börjar det närma sej advent Meee like ! men det vet ni ju redan att jag är ett äkta Jul freak, har ju naturligtvis börjat lite smått, jaa alltså med planeringen. Jag börjar mitt jul bak redan nu, tar lite då & då, slipper det bli så stressigt, känner mej taggad då jag nu tagit farväl av 10 st kompisar....ja alltså min naglar, man kan ju inte baka med långa klor inte.

Födelsedag har jag ochså haft, så nu är man ännu ett år äldre & presenter blev det.
Denna fantastiska adventsljusstake fick jag av mamma samt dessa 2 fina the burkar.





Den stora svarta pokalen fick jag av Mia & Tobbe, skit snygg !



Detta fina ljusfat + presentkort på Kicks fick jag av Örjan & Nicola, Obs! hyacinterna är ljus & doftar hyacint !



Av Magnus fick jag pengar till ett smycke, velar fortfarande mellan



eller



Mer pengar blev det från Svärmor & Christer samt Farbror & faster & kusin med familj, och en jätte fin blomma från Love.

Smörgåstårta & tårta bjöd jag på, ja firad blev man allt, jätte trevligt.



Idag har jag hämtat Lina på tåget, hon har blivit sjuk, feber & halsont, men jag tror inte det är "svin" för då borde hon vara ännu sämre, så vi får hålla tummarna

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Recept lovade jag ju Er i förra inlägget, normalt är ju inte jag ngn isterbands älskare precis, men denna rätt är otroligt god & lätt, inte så mager precis, men men.

Isterbandslåda

2 isterband
purjolök
ca. 5-6 potatisar
2½ dl grädde + 2½ dl mjölk (alt. matgrädde)
Salt & peppar

Skala & skiva potatisen (som till pot.gr) lägg ett lager i botten på en form, salta & peppra
Skölj & skiva purjolöken lägg ett lager ovanpå potatisen.
Dra av skinnet på korven & smula den över purjon, sen ett lager till med potatis, salt & peppar.
Slå över gräddmjölken
In i ugnen 220º & tills potatisen är klar.
Serveras med rödbetor till.

Smaklig måltid !

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nej lite nytta måste jag göra känns det som, middagen är förberedd idag blir det hemlagad rotmos & köttkorv mums ! 

Bye Bye !


Kommentarer
Postat av: Elin

Fina saker du fått, fatet med lju mm kommer från Butik Annelie ser jag :), har oxå "hyasinten" och det ljusfatet :). jättefina bilder. kraaam

2009-11-15 @ 22:20:45
URL: http://www.prinskorven.bloggagratis.se
Postat av: kattis

Jag röstar för Tomas Sabo smycken mina FAVORITER bara älskar dem !!

2009-11-16 @ 00:09:02
URL: http://xjna.blogg.se/
Postat av: Mia

Nu har jag uppdaterat min blogg ;-)

2009-12-05 @ 14:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0